information:

Trycken
Alla posters trycks på halvmatt papper av mycket hög kvalité med fina, klara färger, jämna övergångar och skarp text. 

Tänk på att bildskärmar kan skilja sig lite i färgåtergivning från varandra och att färgerna kan upplevas en aning annorlunda mellan vad du ser på skärmen och vad som blir tryckt.

Vissa av trycken har färg ända ut till kanten och kan med fördel monteras i en större ram, med passepartout. Andra motiv har redan en vit kant runtom, och där avgör du själv om du vill använda passepartout eller montera trycket i en ram med samma storlek som papperet. Alla mått som anger storlek på postern inkluderar denna vita kant.

Ramar i tryckens storlekar och med olika färger och utseende finns bland annat att hitta på Gallerix, IKEA och Åhléns. Ofta följer en passepartout med vid köpet av ram. Tänk bara på att denna måste vara syrafri, annars gulnar din poster över tid. 

Vill du ge ditt tryck en extra lyxig presentation är ett tips att lämna in postern för inramning hos en ateljé, eller som en gåva låta göra en gravyr på ramens ena kant.


 

Betalning

Alla priser är angivna i Svenska kronor (SEK) och inkluderar 25% moms om inget annat anges, med reservation för eventuella fel.

Produkternas prissättning kan komma att ändras utan förvarning, dock är det alltid priset vid beställning som gäller.
 

Faktura
Vi erbjuder betalsättet faktura. Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 29 kr.
För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige.
Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället.
Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. 
 

Kortbetalning / Direktbetalning via internetbank

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Läs mer om Payson här: www.payson.se
 

Så här fungerar kortbetalning:

När du har valt att betala med kort kommer du till Paysons säkra betalväxel för kreditkort. Sedan väljer du vilket kreditkort som du ska använda dig av (VISA eller Mastercard), fyll i fälten Kortnummer och Giltigt till (månad) samt Giltigt till (år).
Kontroll sker av de uppgifter som har lämnats.
 

Vad är säkerhetskod (CVV2/CVC2/CSC)?
För att höja säkerheten uppmanas du som kund att ange tre sista (American Express 4 siffror på framsidan) siffrorna som är tryckta i signaturfältet på baksidan av kortet. CVV2 är VISAs benämning och CVC2 är MasterCards benämning. American Express motsvarighet kallas CSC. Andra benämningar på marknaden som används är säkerhetskod, CVV-kod, CVx eller säkerhetsnummer. Denna kod skickas till kortutgivaren för kontroll och verifiering.

 

Varför måste säkerhetskod anges?
Detta är för att höja säkerheten. Dessa siffror är slumpmässigt framtagna av kortutgivaren och får endast användas som verifikation vid Distanshandelsköp.
Om du vill veta mer om säkerhetskoden, kontakta din bank eller kortutgivare.

 

Så här fungerar direktbetalning:

När du är klar med ditt köp och du har valt att betala via Internetbank kommer du till Payson betalväxel. Sedan väljer du vilken bank som du ska använda dig av. Nu skickas du vidare till din bank där du får bekräfta köpet.


 

Kund-/personuppgifter
För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.

Genom att fylla i dina uppgifter samtycker du till att dina personuppgifter lagras och används av Lavli. De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part.


 

Orderbekräftelse

När du lagt din beställning kommer ett mail med en bekräftelse från Lavli, till den mailadress du angivit, för att du ska kontrollera att alla uppgifter stämmer.

Får du inget mail kan det antingen bero på att din epostleverantör sorterat mailet som skräp, att du angivit fel mailadress vid beställningen eller att det helt enkelt blivit fel i ordergången och din beställning uteblivit. 

Får du inget mail inom två dagar, kontakta mig på moa@lavli.se.

Du har som kund ansvar att lämna korrekta leveransuppgifter som din adress, e-postadress samt ditt telefonnummer.

 

Frakt 
Leverans sker med PostNord och fraktkostnaden är 45 SEK vid köp under 500 kronor.
Vid köp för 500 kronor eller mer bjuder Lavli på frakten!
 

Du kan också välja att få dina varor levererade till butiken Made in Medelpad på Trädgårdsgatan 18 i Sundsvall, då tillkommer ingen fraktkostnad. 


 

Leveranstid

Leverans av varor sker normalt inom 2-7 arbetsdagar. Jag jobbar alltid för att du ska få dina varor så fort som möjligt, men har inte alltid alla, särskilt inte av större storlekar, tryck i lager och tryckeriets leveranstid om 2-3 arbetsdagar måste då adderas till den angivet beräknade leveranstiden.
För specialbeställda tryck med egen text utökas alltid leveranstiden med 2-4 arbetsdagar.


 

Ångerrätt och retur

Som kund har du 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit din produkt, förutsatt att produkten är i oskadat och säljbart skick. Detta gäller dock inte de tryck som utformats just för dig, med din personliga text eller unika färgval, då gäller inte regeln om ångerrätt i Lagen om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal, och ditt köp är bindande.
För köp där du vill nyttja ångerrätt kontaktar du mig inom 14 dagar efter att du mottagit din produkt. Därefter returnerar du varan i det postemballage som den skickades i till dig. Du står själv för returfrakten och Lavli betalar tillbaka dina pengar så snart varan är tillbaka i oskadat skick.


Är din vara felaktig eller trasig vill jag att du meddelar det till mig inom 7 dagar efter leverans så att vi snabbt kan komma till en lösning. Vid beslut om retur på grund av felaktigt eller trasigt tryck står Lavli för returfrakten.


 

Copyright

Innehållet på denna webbplats tillhör Lavli och skyddas av svenska och internationella upphovsrättslagar.


Företaget innehar F-skatt och är momsregistrerat.